Jun 20, 2011

little bit tutorial :)

assalamualaikum .
salam sejahtera .hello my dear reader , dear follower and dear friend .
and also my dear honeybeeeeeee :) ( oik!bukan main panjang lagi beeee uh)
macam dia sorang je ada buah hati .
okay , sorry gila lh dah lame tk rajinkan tangan nak mengupdate blog .
busy lh . busy main , busy tido , busy study sikit , busy layan kekasih , busy macam macam lh !
plus aku neh da macam orang berhutang sakan !membayar puasa tahun lepas dekat ALLAH .
penatnyaa ALLAH je tau . sekolah pastu dok berlepek depan tv . mama cakap macam tak makan 10 bulan .bla bla bla bla . okay , faham faham je lh . sambung khutbah beliau uh .


okay , without waste your time . actually nak share a little bit tutorial .
tutorial how to wear pashmina .
nk tau macam mane aku boleh terfikir nk buad ? okay , once upon in time in a kingdom far away .....................
aku bergurau . last day , pergi rumah sedare .then , cousin aku uh baru belajar nk grown up . and for sure nk cantik , make up tidy and so on lh .bila aku sampai sampai je rumah dia , dia terus masuk balik dalam rumah . aku terkejut beruk lh . tengok jugak lh kiri kanan aku kot kot aku bawa pendamping .
dia pun klua an ibu dia . dia cakap lh "ibu ,tengok kak ika .dia pakai selendang mcam yuna lh . da macam yuna dah "
oik !masuk semate mate nk cakap dengan ibu hang pasal apa yang aku pakai . sakai betul cousin aku neh .
tapi act , hati berbunga kembang besar macam bunga tahi ayam !
ada orang puji aku oi :P
kau ade puji aku ? tk an ?haaaa .
so , aku decide aku nak share dengan follower aku on how i wear pashmina .


first , make sure you all ade inner . tk kesah warna ape pun . kain yang dekat leher uh just ignore it . sebab i use it to cover my neck .

after that , put the pashmina on your head . and make sure sebelah panjang and sebelah pendek .yang warna hitam uh pendek and merah panjang .

sebelah panjang bahagian dalam bawa ke depan as shown in the picture .and bawa kebelakang .

and it will be just like this . kemas kan dengan rapi . supaya tk nampak serabut .

okay , now .keluarkan yang bahagian pendek itu keluar . as shown in picture .

now, gunakan pin yang kecil untuk secure pashmina anda bersama inner anda supaya tk nampak leher anda yang jinjang itu . pinkan kedua dua belah pashmina .

and it will be like this .okay , tahu .buruk an muka aku ? fine ! :P

alhamdulillah , sempurna juga . sedikit information .try it .
if pening jugak . meet me .face to face lagi senang an ?


dear boo .


titik . noktah .




No comments:

Post a Comment